Celtic Tuning
 Jämsä
 Ota autosi todelliset tehot ja
 vääntömomentti käyttöösi
 Pienemmällä polttoaineen  kulutuksella  autosi antaa enemmän.

Autohaku

Palveluhinnasto

  • Economy: 450€
  • Stage1: 550€
  • Stage2: 600€
  • EGR korjaus: +80€ Ei tieliikenne käytöön
  • DPF korjaus: +80€ Ei tieliikenne käytöön
  • Pelkkä EGR/DPF korjaus 400€ Ei tieliikenne käytöön
  • Dsg päivitykset: mallit 200/250/500, kysy tarjous.
  • Vika koodien luku ja resetointi alk. 50€/h (sis. ohjelmointi hintaan)

HUOM! Mikäli ECU on irroitettava autosta ohjelmoinnin yhteydessä: hinta +150€

Economy ohjelmointi
Polttoaineen säästöä normaali ajotavoilla. Economy ohjelmoinnilla saat paremmat tehot, säästät polttoainetta jopa 20%. Samalla saat autostasi enemmän tehoa ja vääntöä irti.

  • Esimerkki: Ford Transit 2.2 TDCi 85bhp 
    Standardi MPG: 29 mpg 708 km/ tankillisella
    Muokattu MPG: 36 mpg 885 km/ tankillisella
    Polttoainesäästö: 24.13%

Stage1 ja Stage2
Stage1 ja Stage2 uudelleenohjelmoinneilla saat paremmat tehot ja väännöt kuin Economy ohjelmoinnilla. Autosi ajettavuus paranee edelleen.

  • Esimerkki:  Honda Civic 2.2 i-CTDi 138 bhp
    Normaalitehot:
    138 bhp ja normaalivääntö: 251 lb/ ft 
    Economy ohjelmoinnilla tehot: 166 bhp ja vääntö: 289 lb/ ft, saavutettu teho: +28% ja vääntö: 38%

    Stage1 tehot :193 bhp ja vääntö: 292 lb/ ft, saavutettu teho: +55% ja vääntö: 41%

    Stage2 tehot: 204 bhp ja vääntö: 310 lb/ ft, saavutettu teho: +66% ja vääntö: +59%

EGR korjaus
EGR ohjausyksikkömme käy läpi, ohittaa ja poistaa virhetiloja alentaen hiilipäästöjä kiristyvien EU vaatimusten mukaisiksi. Ohjausyksikkö poistaa käyntiongelmat varmistamalla, että laitteet toimivat niin kuin niiden kuuluu toimia. 

Laite toimii seuraavasti: se luo loopin pakosarjan ja imukammion välille kierrättääkseen polttokaasuja. EGR ohjaimessa on solenoidi, joka kontrolloi venttiilejä, joita taas kontrolloi ECU. ECU taas käyttää solenoidia tekemällä toimintapyyntöjä venttiilien avaamiseksi ja polttokaasujen uudelleenkierrättämiseksi. Pakosarjan absoluuttista paineanturia käytetään, jotta saadaan laskettua tulos käytetystä ylimääräisestä polttoaineesta. 

Koska EGR ohjainyksikkö on jatkuvassa käytössä, niin ongelmaksi muodostuu karstan kertyminen. Karsta vääristää EGRn toimintaa. EGR korjauksemme kuitenkin luo suljetun ympäristön, jolla pääsemme testaamaan kuinka paljon karstaa on kertynyt.  Kun tilanne on korjattu, niin eron huomaa moottoritehojen huimana kasvuna ja lisääntyneenä vääntönä. 

DPF korjaus
DPF eli Diesel käyttöisten autojen suodatuskorjaus (hiukkassuodatin). Pääpiirteittäin DPF suodatus toimii niin, että sen läpi kiertää poltettava polttoaine. ECU yksikkö mittaa polttokaasun sisääntulo- ja poistumislämpötilan, minkä perusteella se sääteelee polttoaineen ottoa ja laukaisee DPF:ssä kierron, jonka aikana polttoaine palaa kammiossa. Kammiossa palaa uusi sisäänotettu polttoaine ja kun polttoainetta ei oteta, niin tapahtuu jälkipoltto. Tämä kierto säätelee polttoaineen ottoa ja vaikuttaa polttoaineen kulumiseen.

Yleisimmät DPF virhetilat ovat:

  • Paljon ajokilometrejä ja kammioon tiivistynyt hieno karsta.
  • Virheellinen sensoritoiminta estää jälkipolton.
  • Moottoriongelmat kuten vuotava polttoaine-injektori, venttiilivarsien tiivisteet vuotavat, kuluneet männän renkaat.
  • Paljon kaupunkiajoa: DPF lakkaa toimimasta kunnolla.
  • Huonosti säädetty suorituskyky.
  • Liian hidas ajonopeus moottoritiellä, polttoaineen jälkipoltto ei käynnisty.

DPF kannattaa poistaa jos:

  • Onko sinulla ongelmia DPF:n kanssa?
  • Onko tulossa suuri lasku DPF:n vaihtamisen vuoksi?
  • Aiheuttaako DPF:n väärä toiminta sinulle suuret polttoainelaskut?
  • ... Jos vastaat johonkin näistä "kyllä", niin DPF:n poistaminen on ratkaisu ongelmiisi.

Celtic Tuningin luomalla ohjelmalla, joka perustuu vankkaan ammattitaitoon, DPF voidaan poistaa käytöstä moderneista ECU ohjainyksiköistä. Tämän jälkeen saat paremman suoristukyvyn autostasi ja sinun ei tarvitse murehtia enää virhetiloja. DPF:n poistaminen ei ole laitonta, kunhan autosi päästötasot eivät ylitä EU määräyksiä. 

Haluatko kysyä lisää? Ota yhteyttä!

Gsg päivitykset, kysy tarjous!
Automaattikytkin on nimeltään kaksoiskytkin ja nimensä mukaisesti tämä tarkoittaa, että on toinen kytkin parittomille ja toinen parillisille vaihteille. Seuraava vaihde on koko ajan käyttövalmiina, joten veto on lähes katkoton. Jos automaattikytkimesi kaipaa päivitystä, niin ota yhteyttä: sovitaan aika milloin tuot autosi huoltoon.

Mistä tiedät milloin tuot autosi huoltoon:

  • Onko autossasi Gsg vaihteisto?
  • Oletko huomannut nykimistä?